10 december Write for Rights in Stadhuis

Jaarlijks wordt wereldwijd rond 10 december de grote schrijfactie Wright for Rights georganiseerd, voor mensen die onterecht vastzitten of worden bedreigd vanwege hun werk, mening of om wie ze zijn. Er worden honderdduizenden brieven naar koningen, ministers en presidenten gestuurd en gevraagd een einde te maken aan onrecht. En dat werkt! Activisten komen vrij, onrecht stopt.

Amnesty International afdeling Apeldoorn doet hier elk jaar ook aan mee. Op vrijdag 10 december kan iedereen tussen 17.00 en 21.30 uur brieven of kaarten schrijven in het souterrain van Apeldoorns Stadhuis, Marktplein 1. Uiteraard worden hier de coronamaatregelen strikt nageleefd. Werkgroepleden van Amnesty Apeldoorn zorgen voor een kopje koffie of thee met lekkers terwijl u de brieven schrijft of ondertekent. Wilt u liever thuis schrijven, dan kan dat ook: op dezelfde tijden zijn er schrijfpakketjes met voorbeeldbrieven af te halen in de foyer van het Stadhuis. En mocht u niet in de gelegenheid om zijn om langs te komen, dan kan het schrijfpakketje ook bij u thuisbezorgd worden. Stuur dan een mailtje met het adres naar: info@amnestyapeldoorn.nl. Iedereen kan meedoen en vele brieven, kaarten en handtekeningen dragen bij aan het succes!

Dit jaar is de schrijfactie onder meer voor de 15-jarige Janna uit de Bezette Palestijnse Gebieden die met de dood wordt bedreigd omdat ze verslag doet van onrecht in haar dorp, voor Bernardo uit Guatemala die in de gevangenis zit omdat hij de natuur wilde beschermen en voor Mikita uit Oekraïne die zwaar werd mishandeld in de gevangenis en daar alleen maar zit omdat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.

Amnesty Apeldoorn roept iedereen op om deze en andere gewetensgevangenen niet te vergeten en voor hen te komen schrijven! Mochten er i.v.m. corona wijzigingen zijn, dan vermelden we dit op de website.

Je moet een widget, rij of vooraf gebouwde lay-out toevoegen voordat je hier iets ziet. 🙂