Fantastische vervanging van de Vergeet-me-nietjes-markt!

De Vergeet-me-nietjes-markt bestaat al zeker 25 jaar en is ondertussen een begrip in Apeldoorn. Een plantje als symbool voor gevangenen, waar ook ter wereld en die onze hulp zo goed kunnen gebruiken.

Totdat plots dit jaar er roet in het eten werd gegooid door het Corona-virus. 21 Maart zou de markt plaatsvinden op het Raadhuisplein in het hart van Apeldoorn. De werkgroepleden gingen gezamenlijk brainstormen en kwamen met een mooie oplossing. Ineke toverde afgelopen zaterdag haar oprit om tot een mini Vergeet-me-nietjesmarkt. Via de mail werden onze werkgroepleden en de wijkkerkleden geïnformeerd dat ze gratis plantjes konden afhalen in ruil voor een brief voor de gebroeders Shikhmuradov uit Turkmenistan. Velen gaven hier gehoor aan met als resultaten dat alle 150 plantjes werden vergeven. De meeste plantjes zijn bij eenzame ouderen op de stoep gezet zodat zij ook niet vergeten werden. Een prachtig gebaar! Trots op iedereen die dit heeft bewerkstelligd.