Activiteiten

Gedurende het jaar heeft Amnesty International Apeldoorn een aantal activiteiten waarbij er aandacht wordt gevraagd voor de mensenrechten. We organiseren o.a. in maart de vergeet-me-nietjes markt en de Write for Rights schrijfactie op 10 december. Tevens zijn we aanwezig bij verschillende passende manifestaties en evenementen en nemen we deel aan de collecteweek in Apeldoorn. Samen met Gigant Filmtheater organiseren we Movies that Matter. Onze scholenwerkers geven gastlessen voor groep 8 van de basisscholen in gemeente Apeldoorn. Tevens zijn er in december bliksemacties op middelbare scholen, waarbij leerlingen petities kunnen ondertekenen.

ZATERDAG 10 DECEMBER 2022: GROTE SCHRIJFACTIE IN TEKEN VAN 50 JAAR AMNESTY APELDOORN

10 december is de jaarlijkse grote schrijfactie in het Stadhuis van Apeldoorn. Vanwege het 50-jarige bestaan van onze werkgroep organiseren we zaterdag 10 december 2022 een uitgebreid programma. Iedereen is welkom om tussen 14.00 en 21.00 uur brieven of kaarten te komen schrijven. Tussendoor zijn er muziekoptredens, worden gedichten voorgedragen en zijn er sprekers. Er zijn kramen van verschillende goede doelen organisaties en Stichting Da Capo zorgt voor hartige hapjes. Om 19.00 uur is er een fakkelwake voor het Stadhuis. Op een later tijdstip meer over het programma.